24 February 2013

Besarnya Rahmat dan Keampunan Allah

Assalam,

Semalam selepas pulang dari keluar minum bersama rakan lebih kurang jam 1.00 pagi, sempat membelek kitab Hadis 40 karangan Imam Nawawi. Terkesan dengan satu hadis ini.

Saya kongsikan disini.

Dari Anas r.a, katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : ' Telah berfirman Allah Ta'ala : 
Wahai anak Adam ! Setiap kali engkau berdoa berharap kepadaKu, Aku akan tetap mengampunimu atas segala dosa yang engkau lakukan, dan Aku tiada peduli.
Wahai anak Adam ! Andaikata dosa-dosa kamu setinggi langit kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampunimu.
Wahai anak Adam ! Andaikata engkau datang padaku dengan dosamu sepenuh bumi ini, kemudian engkau menemuiKu, pada hal engkau tidak menyekutui Aku dengan sesuatu pun, nescaya Aku akan datang kepadamu dengan keampunan sepenuh bumi pula.

Subhanallah, betapa besar Rahmat dan Keampunan Allah terhadap kita.

Sekadar berkongsi,
Ikhlas
Hakimin Hassan
Cerah Masa Depan

No comments:

saya budak baru belajar

saya budak baru belajar